arne-timo.reismee.nl

HongKong: Check

Na een lange reis, begon dan afgelopen dinsdag eindelijk onze trip. Vroeg in de ochtend arriveerden we op HongKong International Airport, vanaf waar we per bus richting onze verblijfplaats werden gebracht.Een lokatie in op en top Chinatown.

We vroegen ons vrij snel af waarom veel Chinezen met of de hand voor de mond of met een mondkapje opliepen. Eenmaal uit de bus te zijn gestapt, werd ons dat vrij snel duidelijk: de Chinezen stinken. Een ander vooroordeel werd ontkracht: je kunt er niet op elk gewenst moment om je heen roepen dat je bami pangang wil. De chinezen eten namelijk voornamelijk een soort van bouilonnensoep, waar ze van alles door heen gooien. .

Nadat we de omgeving van onze verblijfplaats wel aardig hadden verkent, zijn we de metro maar eens ingestapt. Op naar het echt centrum van HongKong. En daar vinden we het beeld terug welke we vooraf voor ogen hadden; Een groot financieel centrum, volgebouwd met wolkenkrabbers. Waar we de eerste dag geen enkele 'westerse' medemens waren tegengekwamen en we het vooral moesten doen met aftanse winkeltjes, kun je de westerse bankiers er hier zo uitpikken en zijn de wolkenkrabbers niet te tellen.
In dit centrum valt ook meer te doen. We vertrekken per tram naar 'the peak' (hoogste punt van HongKong), bekijken de skyline vanuit een boot, en werken in de middle of nowhere aan onze culturele kennis: we bezoeken de 'big Boeddha', en big issie! Overigens vinden we hier ook de eerste echte Chinees met de witte pet op de kop!
Verder ontmoeten webij de Beer Bay nog een gepensioneerde Engelse zakenman, die ons er op wijst dat het St. Patricksday is, een Ierse nationale feestdag. We zijn de beroerdsten niet, en besluiten ons in een Ierse pub solidair te verklaren aan onze Europese medemens. De chinezen aldaar aanwezig zijn het met ons eens: 'Nobody knows who St. Patrick is, just drink on him!'

Kortweg: Een uiterst indrukwekkende stad. Eens stad met twee gezichten. Been there, done that :)

Almar

Het eerste vinkje is dus geplaatst, nu ongeveer onderweg naar Australie gok ik? Mooi om iig al de ervaringen vanuit China te lezen en vette foto van die chinees met z'n witte petje haha!

En Arne: we hebben je gemist gisteravond met kingsen, maar we hebben de regels iets aangepast, zodat je er toch een beetje bij was...;) Eind van het seizoen doen we het nog wel een keer over!

Dekens

Dag mannen!

Leuk om al wat van jullie 1e belevenissen te lezen. Klinkt goed! En wel best bakkie wolkenkrabbers bij elkaar daar gezien de foto's hehe. Veel plezier in Australië en ik wacht weer op het volgende verslag;)
X

Thai

Chinezen stinken , maken veel lawaai en zijn vies

Germo

Goed verhaal!
Nu weten jullie ook waar de Koe Loe Yuk vandaan komt...

Valt me wel op dat van de 8 foto's er 4 zijn die iets met bier te maken hebben (dat gele mannetje met witte schuimkraag meegerekend natuurlijk)... Dat is een scoringspercentage van 50%. Gaan jullie dat 2,5 maand volhouden?

Veel plezier in Australië! ik ben erg benieuwd waar dat ligt, dus ik zal jullie volgen.

Erik

Prima de luxe. Stop nu die lange broeken en vesten maar zo ver mogelijk weg..