arne-timo.reismee.nl

Verenigde Staten; check!

Hier is hij dan, het laatste reisverslag. Geschreven vanuit Nijluus'n met de ervaringen vanuit Amerika.
Op 10 mei zijn wij vanaf Fiji naar Los Angeles gevlogen. Na aankomst konden we direct onze huurauto gaan ophalen bij de betreffende verhuurder. Na een sterk verkooppraatje van de verhuurder reden we uiteindelijk de poort uit met een bescheiden blauwe Ford Focus Sportwagen, genaamd: Mickey. Waar we vantevoren dachten dat we in Amerika met zijn 2'en zouden reizen, werd het ons al snel duidelijk dat dat niet het geval was. We waren met zijn 3'en, want Mickey kon praten, èn had een eigen mening!

De eerste dagen hebben we doorgebracht in Los Angeles, daar uiteraard Hollywood, Beverly Hills, The Walk of Fame, Down Ton Los Angeles etc. etc. aangedaan. Vervolgens zijn we de drukte ontvlucht en via de kustlijn omhoog gereden naar San Fransisco. Wat is dat een gave stad! Hier uiteraard Fishermans Warf aangedaan en een excursie naar voormalig gevangenis Alcatraz mocht ook niet ontbreken.

Na San Fransisco stond Yosemite op het programma. Dit is een National Park welke dieper het binnenland in ligt. Na ongelooflijk mooie bergen en menig fraaie view te hebben vast gelegd zijn we via de Death Valley naar Las Vegas gereden.Een heus pretpark voor volwassenen.
Dat deze stad ‘leeft' werd ons al snel duidelijk. Alles gaat daar namelijk 24/7 door. Erg leuk om mee te maken, maar na een aantal dagen besloten wij om weer verder te cruizen. En wel nog dieper het binnenland in, namelijk naar: National Park the Grand Canyon. Dit was weer super mooi en erg indrukwekkend. Via de ‘Historical Route 66' zijn we vervolgens naar Joshua Three gereden, wederom een National Park. Dit was weer een totaal ander gebied dan dat we tot dan toe gezien hadden, maar zeker de moeite waard.

Inmiddels waren we al zo'n 4000km onderweg en zaten er al 2 weken op, dus we moesten weer richting de kust en richting Los Angeles zien te komen (vanaf daar vertrokken we immers weer).
We hebben de eerste helft van de laatste week door gebracht in San Diego. Van oudsher een stad met militaire invloeden, dit is nog goed te zien. Het leukste aan San Diego vonden wij, dat je de trein kunt pakken naar Tijuna een stadje gelegen in Mexico. Onder het mom 'we zijn er nu toch', zijn we ook maar een dagje uit geweest naar Mexico. Een wereld van verschil! Inmiddels vlogen de dagen voorbij en brak de tijd aan dat we afscheid moesten gaan nemen van Mickey. De laatste dagen hebben we weer doorgebracht in Los Angeles en vanuit daar zijn we afgelopen zondag begonnen aan onze terugreis naar Nijluus'n.

Inmiddels is de reis voorbij en zitten we weer thuis met erg veel foto's, verhalen en herinneringen. Het was super! En we willen iedereen bedanken voor de vele reactie's, deze waren erg leuk om te lezen.

Groeten,

Timo en Arne

Marco

Mooi man! Wat vliegt de tijd trouwens. Zal wel behoorlijk wennen zijn om het normale leventje (vanavond 19:30 training ;)) weer op te pakken.

We spreken elkaar!

Almar

Gaaf om ook het laatste verhaal nog ff te lezen, maar dat neemt niet weg dat ik niet kan wachten op de live verhalen!

Arne, mocht je vanavond willen trainen (of iig acte de presence geven): we beginnen om 19:15, dus niet zoals Marco Laarman (gok ik) hierboven aangeeft! Hij zal wel denken: maak je meteen een slechte indruk als je te laat komt, trap er niet in! ;)

Tot sprekens!