arne-timo.reismee.nl

Nieuw Zeeland en Fiji ; Check!

Na een goede vlucht vanaf Sydney, hebben we onze reis vervolgd in Nieuw Zeeland. In de tijd die we hadden hebben we ons voornamelijk geconcentreerd op het Zuider eiland. Na een stukje ramptoerisme in Christchurch, zijn we snel doorgereisd naar Kaikoura. Christchurch is sinds de aardbeving duidelijk niet meer wat het geweest is; het gehele centrum is ontoegankelijk, afgezet door politie en leger.
Verder aan de oostkust nog een aardig deel van de indrukwekkende natuur hier gezien. Veel bergen, waarvan de sneeuwlaag bovenop soms duidelijk zichtbaar was. Erg fraai.
Tot slot met de boot naar het Noorder Eiland gegaan, onderweg begeleid door een school dolfijnen, om nog wat rond te struinen door Wellington en Auckland. Welke voor ons aan elkaar verbonden waren door een interne vlucht van maar liefst 50 minuten :)
Vanaf Auckland zijn we verder gevlogen naar Fiji, voor een zonnig vervolg...

Eenmaal op Fiji aangekomen besloten we om, in tegenstelling tot een groot deel van de toeristen, de toeristische eilanden te ontwijken, en om de echte Fiji Experience te ondergaan. We vestigden ons in een bungalowresort aan de Coral Coast, dichtbij een van de weinige 'town-centres', temidden van de locale bevolking. En de Fiji-experience hebben we ondergaan! Tot nog toe begaven we ons steeds in landen die qua ontwikkeling vergelijkbaar waren met Nederland. Daar kwam hier op Fiji duidelijk verandering in. Inherent hieraan hebben we hier dus wel echte leuke, mooie en aparte ervaringen opgedaan. Het doet je hier al snel beseffen dat het in Nederland zo gek nog niet is..
Met tropische temperaturen, een superaccomodatie aan het strand, en in het town-centre, hebben we hier een supermooie tijd gehad.

Zoals gezegt, al met al een schitterende tijd gehad op dit fantastische eiland. Maar ook aan dit avontuur is alweer bijna een eind gekomen. Voor morgen staat de vlucht naar Los Angeles op de agenda. Voor ons een vlucht terug in de tijd, gezien de tijdzones (van +12 naar -8).

Gegroet, vanuit een zonnig Fiji!

Hoogie

Gaaaf man! Veel plezier in de us! X

Almar

Jeumig, die verhalen en die foto's, ik heb het lang uit kunnen stellen, maar ik ben nu echt jaloers op de trip die jullie maken...;)

Veel plezier maar weer in de VS en geniet van dat extra dagje, spekkopers! :)

Martin

Hey toppers, mooi verhaal en mooie pica's. Nog veel plezier het 3 weekjes, maar heb het idee dat dat ook geen probleem gaat worden.

PS: Ik wist niet dat je ook met de boot naar het Noorder eiland kunt gaan. Ik ga altijd met de auto ;)