arne-timo.reismee.nl

Australie, Queensland: Check

Na een midweekje HongKong en een overstap in Brisbane, zijn we ruim twee weken geleden alweer aangekomen in het noord-oosten van Australie: Cairns, vanaf waar we allereerst nog ruim 50 kilometer verder naar het Noorden (Port Douglas) zijn gereden, om vervolgens te beginnen aaneen 2800 kilometer lange tocht richting de zuidelijk gelegen hoofdstad; Canberra.

Op dit moment bevinden we ons in Brisbane, wat betekent dat we er al een ruime 1900 kilometer op hebben zitten. En die kilometers rijden hier een behoorlijk stukje gemakkelijk weg dan in Nederland. Schitterende routes door de Australische natuur, leiden ons geleidelijk aan langs de Oostkust van dit pitoreske deel van de wereld. Respectievelijk hebben we in Port Douglas en Cairns kennis gemaakt met alle kanten die een tropisch regenwoud rijk is. In Cairns kon uiteraard ook een snorkeltripje richting het Great Barrier Reef niet uitblijven. Na het zwemmen met een haai(tje), het vinden van Nemo, en het bekijken van hetinmensgrote rif en alles wat erbij hoort,kan inmiddels ook door ons bevestigd worden dat dit een fraai stukje natuur is.
Verder zijn we inmiddels nog wezen kroamschudden op een krokodillenboerderij, waarna ook een bezoek aan de Australian Zoo, van Crocodile Hunter Steve Irwin, niet kon uitblijven. Een fantastische dierentuin, met een schat aan wilde dieren...
Onderhand beginnen we ook te beseffen dat we het geluk aan onze zijde hebben. Terwijl wij inmiddels onder toeziend oog van de zon (iets met waarschuwingsbordjes: UV: Extreme) bezig zijn om onze tweede huidlaaghoger te doen scoren op de kleurenwaaier, worden de steden die we achter ons laten geteisterd door regen.

De komende dagen zullen we nog enkele plaatsen in Queensland bezoeken, waarna we verder reizen richtingen de staat New South Wales. Hier zullen we enkele grotere steden gaan bezoeken, zoals onder andere Sydney en Canberra.

Over ons hoeven jullie je dus geen zorgen te maken, wij vermaken ons hier uiterst best!

Rosalie

Heej jongens,

Net even jullie nieuwste verhaal gelezen en foto's bekeken. Vanaf mijn eettafel vanuit het grauwe en bewolkte Punthorst kan ik alleen maar erg jaloers op jullie zijn!
Helemaal super wat jullie allemaal zien en beleven.

Ben benieuwd naar het volgende verhaal...

Geniet ervan verder!

Gr Rosalie

Marco

Yo Timo en Arne,

Leuk om jullie op deze manier een beetje te volgen.

Veel plezier gewenst vanuit Nieuwleusen!

Nieneke

Het is om jaloers op te worden, zoveel mooie natuur, Hongkong zou ik ook graag met eigen ogen willen zien en nog zoveel tijd om nog meer moois te ontdekken en te genieten

Have lots of fun & take care